26 Mayıs 2010

YILLAR SONRA ÖĞRENDİMKİ...

Yıllar sonra öğrendim ki;


Kimseyi sizi sevmeye

zorlayamazsınız.

Kendinizi sevilecek insan


yapabilirsiniz,


gerisini karşı tarafa bırakırsınız.

Öğrendim ki;

Güveni geliştirmek


yıllar alıyor,


yıkmak bir dakika.

Öğrendim ki;

Sevimlilik yaparak 15 dakika

kazanmak mümkün

ama sonrası için bir şeyler

bilmek gerek.

Öğrendim ki;

Kendini en iyilerle

kıyaslamak değil,

kendi en iyinle

kıyaslamak sonuç getirir.

Öğrendim ki;

İnsanların başına ne

geldiği değil,

O durumda ne yaptıkları


önemli.

Öğrendim ki;

Olmak istediğin insan olabilmen,

çok vakit alıyor.


Öğrendim ki;

Bütün sevdiklerinle


iyi ayrılman gerek.


Hangisi son görüşme


olacak


bilmiyorsun.

Öğrendim ki;

Sen tepkilerini kontrol edemezsen,

tepkilerin hayatını kontrol eder.

Öğrendim ki;

Kahraman dediğiniz insanlar,

bir şey yapması gerektiğinde;

Yapılması gerekeni,

Şartlar ne olursa olsun yapanlar.

Öğrendim ki;

En iyi arkadaşla sıkıcı an olmaz.

Öğrendim ki;

İki insan aynı şeye bakıp,


tamamen farklı şeyler


görebilir.

Öğrendim ki;

Bazı insanlar sizi çok

seviyor,

ama bunu nasıl

göstereceğini bilmiyor.

Öğrendim ki;

Her şartta kendisiyle dürüst kalanlar,


daha uzun yol yürüyor.

Öğrendim ki;

anlatmak ve yazmak ruhu

rahatlatır.

Öğrendim ki;

Hiç tanımadığın insanlar iki saat içinde

senin hayatını değiştirir…

Öğrendim ki;

Karşısındakini kırmamak ve

inançlarını savunmak arasında,

Çizginin nereden geçtiğini

bulmak zor.

Öğrendim ki;

aşk kelimesi ne kadar çok


kullanılırsa,


anlam yükü o kadar azalır.

Öğrendim ki;

gerçek arkadaşlar arasına

mesafe girmez,

gerçek aşklarında…

Öğrendim ki;

Sevgiyi çabuk kaybediyorsun,

pişmanlığın uzun yıllar sürüyor.

Öğrendim ki;

Ne kadar yakın olurlarsa olsunlar,


en iyi arkadaşlar da ara sıra üzebilir,


onları affetmek gerekir.

Öğrendim ki;

aile hep insanın yanında olmuyor,

akrabanız olmayan insanlardan ilgi sevgi

ve güven öğrenebiliyorsunuz,

aile her zaman biyolojik değil.

Öğrendim ki;

Bazen başkalarını affetmek

yetmiyor,

Bazen insanın kendisini


affedebilmesi gerekiyor.

Öğrendim ki;

İki kişi münakaşa ediyorsa,


bu birbirlerini sevmedikleri


anlamına gelmez.


etmeleride sevdikleri


anlamına gelmez.

Öğrendim ki;

her problem kendi içinde bir


fırsat saklar,


ve problem fırsatın yanında


cüce kalır.

ŞİİR : ATAOL BEHRAMOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder